Vaar mee over de sloten van Boskoop!

Boek of reserveer hier je boot en geniet van een tocht door de sloten van Boskoop

De tocht door Boskoop

Altijd al eens een kijkje willen nemen achter de huizen en wegen in Boskoop?

Hoe zien de kwekerijen en de natuur er eigenlijk uit in dit groene boomkwekersdorp op plekken waar geen auto’s rijden maar waar u vaart tussen eenden of waterplanten en waar u kunt kijken naar kwekerijen vanuit een heel ander perspectief.

Sinds jaren verzorgt de Stichting Rondvaarten en Promotie Boskoop  rondvaarten in de polders “Zuidwijk” en “Rijneveld” langs de kwekerijen in Boskoop. U heeft de gelegenheid de boomkwekerijen van dichtbij te zien en kennis te maken met zaken van heden en verleden.

Iedere woensdag- en zaterdagmiddag start een ruim 1 uur durende rondvaart in een open boot onder begeleiding van een vakkundige gids. Op woensdagmiddag is het vertrek om 14.00 uur vanaf de Overslag 12b in Boskoop. Voor de woensdagmiddagen kunt u tegen gereduceerd tarief een combikaartje voor een bezoek aan het Boomkwekerijmuseum en rondvaart kopen. Op zaterdagmiddag vertrekt om 13.30 uur de boot vanaf het Aceretum, Rijneveld 68 te Boskoop. Aanmelden voor de woensdag- en zaterdagmiddag tot uiterlijk 1 dag van te voren onder vermelding van uw naam, aantal personen en mobiele nummer.  Gezelschappen kunnen van maandag tot en met zaterdag terecht op een door uzelf aan te geven tijdstip. Bij gezelschappen denken we aan familie-uitjes, verjaardagen, bruiloften, verenigingen, reünies, vrijgezellenfeestjes, kinderverjaardagen, studentenbezoeken, buitenlandse toeristen en aan u! De lunchmand of het drankje kan mee voor onderweg, waar we op uw verzoek de boot ook nog even stil leggen.

De Stichting Rondvaarten en Promotie Boskoop biedt diverse arrangementen aan in combinatie met de rondvaart. Zo kunt u de boottocht combineren met koffie/thee, lunch, diner, high tea etc. bij de plaatselijke horeca te reserveren. Een bezoek aan het Boomkwekerijmuseum van Boskoop, waar ook de koffie/thee voor u klaar staat, is zeker de moeite waard.  Een excursie met gids over de Harry van der Laar kwekerij, de Proeftuin van Holland, het Aceretum, het Rosarium, een bestaande kwekerij, langs historische bomen of voor de  Natuurwandelingen (voorheen Heempad) behoort tot één van de mogelijkheden.

Mailen of bellen? Reserveer je vaart via:

0172-214644 of mail naar info@vvvboskoop.nl